dimarts, 17 de març del 2009

e-book


Fa uns dies vaig llegir a El Periódico de Catalunya un article relacionat amb les noves tecnologies vinculades amb el món del llibre. Per una banda es feia referència als artilugis electrònics ( lectors d’e-book) que ja estan actualment al mercat i que permeten descarregar-se d’Internet un nombre encara ara limitat de llibres electrònics i, per altra banda, s’esmentava el projecte de l’empresa Google de digitalitzar un nombre ingent de llibres molts d’ells dipositats a les grans biblioteques d’arreu.
Personalment em considero, i em consideren, un consumat lector i a més, malgrat la meva formació "de lletres" no faig fàstics a tot allò que té a veure amb les noves tecnologies. És doncs, a partir d’aquesta doble condició que m’atreveixo a dir que personalment no veig futur en aquests moderns aparells. Perquè considero que un llibre és més que un llibre. Perquè la biblioteca que hom, al llarg dels anys, arriba a tenir, és quelcom més que un cúmul de llibres. Les anotacions fetes a mà, la data en què es va comprar, els subratllats ressaltant passatges del llibre que en el moment de llegir-lo el lector va considerar interessant, expliquen en part la vida mateixa del seu propietari. L’acte solitari o col·lectiu de remenar o simplement encantar-se en una llibreria és un plaer que, en cap cas, pot ser substituït per un clic de ratolí. El vídeo que il·lustra l'article l'he tret del blog El Futuro del Libro.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada