
L'apogeu i la caiguda dels castrato van ser paral·lels als de l'òpera seriosa. I el seu punt més àlgid va ser a mitjans segle XVIII, quan el 70% dels cantants d'òpera eren castrati.
L'últim va ser Giovanni Battista Velluti (1780-1861). Meyerbeer va escriure especialment per a ell Il crociato in Egitto. Va cantar a Londres el 1825, però no el van rebre tan bé com en anteriors ocasions, així que Velluti va deixar Londres i diuen que va passar la resta dels seus dies dient als seus amics: «Gràcies a Déu, jo sóc un dels últims desgraciats». Des de llavors, hi va haver castrati en alguns cors però mai més no se'ls va escoltar en l'òpera.
L'últim va ser Giovanni Battista Velluti (1780-1861). Meyerbeer va escriure especialment per a ell Il crociato in Egitto. Va cantar a Londres el 1825, però no el van rebre tan bé com en anteriors ocasions, així que Velluti va deixar Londres i diuen que va passar la resta dels seus dies dient als seus amics: «Gràcies a Déu, jo sóc un dels últims desgraciats». Des de llavors, hi va haver castrati en alguns cors però mai més no se'ls va escoltar en l'òpera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada