
Cézanne va començar amb la pintura lleugera i airosa dels impressionistes, però poc a poc la va anar solidificant i la va fer mes arquitectònica. En les seves pròpies paraules, "Vull fer de l'Impressionisme quelcom sòlid i durador com l'art als museus". Ordenava estructuralment qualsevol cosa que percebia en formes simples i plans cromàtics per crear la imatge més comunicativa de la matèria estudiada. El seu essencialisme geomètric de les formes va influir en el cubisme, en particular.
Les seves pintures foren a la primera exhibició del Salon des Refusés el 1863, que exposava obres que no havien estat acceptades pel jurat de l'oficial Paris Salon. El Paris Salon refusà les obres de Cézanne cada any des de 1864 fins a 1869.
No va exposar gaire durant la seva vida i va treballar en un aïllament artístic creixent, vivint al sud de França lluny de París. Es va concentrar en uns quants àmbits: natures mortes, estudis de banyadors, i especialment el Mont Sainte-Victoire, del qual va pintar innumerables vistes.
Per als modernistes de principis del segle XX, Cézanne va ser el fundador de la pintura moderna. Henri Matisse l'anomenava "el pare de tots nosaltres".
Cézanne i Zola van tenir desacords, i mai es van reconciliar, a causa de la descripció ficcionalitzada de Cézanne per part de Zola a la novel·la L'Oeuvre (L'Obra, 1886).
El 1906, Cézanne va desmaiar-se mentre pintava a l'aire lliure durant una tempesta. Una setmana més tard, el 22 d'octubre, va morir a causa d'una pneumònia.
El 10 de maig de 1999, la pintura de Cézanne “Rideau, cruchon et compotier” es va vendre per 60,5 milions de dòlars, aleshores el quart preu més alt mai pagat per una pintura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada